Salgs- og leveringsbetingelser for DIHC ApS

Beskyttelse av Personopplysninger

  1. Når du skal legge inn en bestilling på nettbutikken www.hytte-land.no, er du nødt til å oppgi visse opplysninger ved registrering: navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Disse opplysningene benyttes kun for å behandle bestillinger og håndtere eventuelle utfordringer knyttet til varens presentasjon eller leveranse.
  2. Kjøperen har ansvar for at de opplysningene som oppgis ved registrering, er korrekte.
  3. Ved å gjennomføre en bestilling, samtykker kjøperen til at deres personopplysninger blir brukt for å fullføre bestillingen. Kjøperen godtar også å motta nødvendige e-poster for gjennomføring av bestillingen til den oppgitte e-postadressen.
  4. Kjøpere forplikter seg til å bevare konfidensialiteten rundt sine innloggingsdetaljer til www.hytte-land.no og til ikke å dele disse med noen, både ved registrering og ved bestilling i nettbutikken.
  5. Selgeren forplikter seg til ikke å utlevere kjøperens personopplysninger til tredjeparter, med mindre dette kreves av loven eller av rettslige eller statlige myndigheter, eller dersom kjøperen uttrykkelig har gitt sitt skriftlige samtykke.

Levering til Norge:

Våre priser dekker alt fra import-eksportdeklarasjoner til norsk 25 % moms, samt leveringskostnader til Oslo og Larvik, hvor våre eksportbiler leverer. Dette tilbudet kjennes ofte som “gratis levering” i markedsføringssammenheng. Det er kundens ansvar å losse varene ved ankomst. Skulle du som kunde ikke ha mulighet til å losse selv, tilbyr vi mot et tillegg å organisere leveringen gjennom en norsk terminal eller et lokalt kranfirma for enklere lossing. Vi står klare til å levere over hele Norge. Merk at kunder utenfor vårt standard leveringsområde må påregne ekstra kostnader. Disse må avtales før bestillingen gjennomføres.

Veiledning for Lossingstid

Mottakeren er ansvarlig for lossing. Et tidsvindu på én time er tilgjengelig for lossing etter at lastebilen har ankommet. Dersom det trengs mer tid til lossing, ber vi om at dere informerer oss ved å ringe +45 52659407. Det er viktig å merke seg at ekstra ståtid utover det avtalte kan føre til et gebyr som vil bli fakturert.

Kundeveiledning

Våre produktbeskrivelser inneholder en mengde nødvendig informasjon.
Før du kontakter oss, vennligst sjekk produktets side. Se lenker, tegninger og beskrivelser. Vi justerer noen kategorier, som trehytter og garasjer. Vi hjelper deg med å skape unike produkter.

For all informasjon eller veiledning, ta gjerne kontakt med vår kundeservice via e-post på info@hytte-land.no eller telefon +45 52659407.

Generelle Kjøpsbetingelser

Før du bestiller, er det viktig å forstå hva som er inkludert i kjøpet ditt. Produktbilder kan vise designalternativer som ikke automatisk følger med. Med mindre alternativene eksplisitt er nevnt i produktbeskrivelsen, skal du ikke anta at de er inkludert. For eksempel, våre bilder av grillhytter, saunaer og boblebad kan illustrere spesialtilpasninger for visse kunder. Disse tilleggene, som vises på bildene, kan kjøpes separat og er ikke del av det standard pakken. Dette gjelder også for badestamper, hvor ekstra utstyr vist på bilder ikke nødvendigvis følger med som standard.

Tilleggstjenester: Statiske Beregninger

Når vi selger hus, carporter, og garasjer, inkluderer vi tegninger og monteringsinstruksjoner for kjøperen. Enkelte kommuner krever at statiske beregninger legges ved for å få byggetillatelse. Denne tjenesten inngår ikke i våre salgspriser. Vi har imidlertid sertifiserte ingeniører som kan utføre slike beregninger. Denne tjenesten er tilgjengelig på forespørsel mot et tillegg i pris. Det er viktig å merke seg at det kan ta opptil 8 uker å motta et sertifikat for statiske beregninger. Derfor bør du planlegge for dette godt i forkant av din bestilling.

Leveringstid og Frakt: Rask og Fleksibel

Vi jobber hardt for å sende bestillingen din så raskt som mulig. Leveringstiden varierer fra produkt til produkt: Villmarksbad leveres normalt innen 1-4 uker, mens grillhytter, paviljonger, utendørs saunaer og campinghytter kan ta 2-10 uker. For tømmerhytter ligger leveringstiden på 2-10 uker, men tilpasninger kan forlenge dette til 8-12 uker. Kontakt oss for presis leveringstid.

Estimerte Leveringstider

Merk at alle leveringstider er estimater og oppdateres fortløpende opp mot leveringsdatoen. Vi kan dessverre ikke garantere nøyaktige leveringsdatoer og tider. Ingen kompensasjon gis for forsinkelser eller tidlig levering uten en forhåndsavtale.

Tilpasningsmuligheter for Levering

Har du spesifikke ønsker for leveringsuke, eller perioder du ikke kan ta imot levering, vennligst oppgi dette tydelig i bestillingens kommentarfelt.

Mottak og Kvalitetskontroll

Inspeksjon ved Mottak

Din tilfredshet er vår høyeste prioritet. Vi anbefaler at du umiddelbart sjekker og teller dine varer for eventuelle feil eller skader ved mottak. Dette bør gjøres før bruk, eller senest innen 8 dager etter levering. Kontakt oss skriftlig via e-post ved eventuelle mangler.

Håndtering av Transportskade

Oppdager du transportskade eller synlige skader på produktet, må du notere dette på CMR/transportdokumentet ved mottak og informere DIHC ApS skriftlig via e-post med bildebevis. Det er viktig å fjerne ytteremballasjen umiddelbart ved mottak, særlig for villmarksbad, og ta bilder før varen flyttes fra leveringsstedet eller monteres.

Siste Merknad om Levering

Leveransen fra DIHC ApS betraktes offisielt som fullført når kunden har mottatt varene. Vi tar ikke ansvar for forsinkelser forårsaket av eksterne omstendigheter utenfor DIHC ApS sin kontroll.

Klager og Angrerett

Klager: Telle- og inspeksjonsprosess

Når du mottar produktet ditt, er det essensielt å nøye telle varene og sjekke for synlige skader. Oppdager du noen mengdeproblemer eller synlige skader, må du rapportere disse skriftlig til DIHC ApS. Send klagen din på e-post med fotografiske bevis innen 8 dager etter at du har mottatt varen.

Før du går videre med installasjon eller montering av produktet, er det viktig at du har fremmet eventuelle klager. Dokumenter prosessen med å pakke ut, spesielt når du tar ut varer fra paller, med bilder. Det er kritisk å dokumentere eventuelle skadede eller manglende deler med bilder for å sikre at dine bekymringer blir adressert raskt og effektivt.

For å illustrere viktigheten av denne prosessen, la oss lage et visuelt eksempel. Hvordan høres det ut med et bilde som viser prosessen med å sjekke og dokumentere varene ved mottak?

Lag et bilde som illustrerer prosessen med å motta, telle, sjekke for skader og dokumentere et produkt ved hjelp av fotografering. Bildet skal vise en person som nøye inspiserer og fotograferer innholdet i en åpen pall, i en lager- eller leveringsmiljø, for å sikre nøyaktighet og kvalitet før installasjon.

Rett til å Klage og Prosedyrer

I henhold til kjøpsloven har du en klagefrist på 24 måneder. Avhengig av situasjonen, kan dette gi rett til reparasjon, erstatning, refusjon, eller prisavslag. For at din klage skal være gyldig, må den relatere seg til material- eller produksjonsfeil som ikke kunne oppdages ved mottaket av produktet.

Det er viktig å merke seg at klagerett ikke gjelder for problemer eller skader som skyldes feilaktig bruk, håndtering, montering, eller vedlikehold av produktet.

For treprodukter som hytter, hus, bad og badstuer, kreves det at man påfører maling eller impregnering enten under monteringen eller umiddelbart etterpå. Produkter som ikke mottar slik behandling og derfor begynner å miste sin naturlige farge eller utvikler flekker, mister retten til å klage. Det er essensielt å behandle produktene både utvendig og innvendig med et egnet impregnerings- eller malingprodukt så snart som mulig etter mottak eller montering (før de utsettes for fukt), og det er viktig å sikre at monteringen utføres på en profesjonell måte.

Vedlikehold og Garanti

For å sikre garantien og retten til reklamasjon i 24 måneder, er det nødvendig å behandle hytter, hus, bad, og lignende med et egnet impregnerings- eller maling produkt straks etter installasjon eller ved mottak. Om du trenger å fremme en klage, ber vi deg om å kontakte DIHC ApS skriftlig på e-post, med vedlagt fotodokumentasjon.

Reparasjoner og Tilgjengelighet av Produktet

For alle typer reparasjoner, uavhengig av om det er innenfor garantiperioden eller ikke, må produktet være lett tilgjengelig. Skal deler sendes tilbake til produsenten for reparasjon eller inspeksjon, er det kjøperens ansvar å forberede disse for transport. Dersom leveransen er på en pall, må varene være klargjort på en pall og plassert slik at en stor lastebil kan nå dem uten problemer.

Klageprosedyre og Kontaktinformasjon

Dersom du ønsker å klage, må du kontakte kundeservice hos DIHC ApS på e-postadressen dihc@mail.dk. Husk å inkludere bestillings- eller fakturanummer samt fotodokumentasjon. DIHC ApS må ha muligheten til å inspisere produktet i forbindelse med en reklamasjon.

.Kompensasjon og Angrerett

Når det gjelder klagesaker der erstatning tilbys, vil denne ikke kunne overstige fabrikkverdien av den spesifikke delen. Å motta reservedeler gir ikke rett til ekstra kompensasjon. Du har angrerett i 14 dager etter at du har mottatt produktet, men dette gjelder ikke for varer som er spesiallaget for kunden.

Om Angrerett og Refusjon

Hvis du angrer på kjøpet, må du varsle DIHC ApS innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Du står selv for kostnadene ved returfrakt. Refusjoner vil bli behandlet så raskt som mulig etter at den returnerte varen er mottatt, undersøkt, og kontrollert. Varen må returneres i tilnærmet samme tilstand og antall som da du mottok den, uten skader. Hvis varen er brukt, blir det avtalt en pris for den returnerte varen.

For varer som er spesiallaget for kunden, gjelder ikke angreretten.

Tvister og Avsluttende Merknader

Tvister som ikke kan løses gjennom forhandlinger, vil bli tatt opp for domstolene i Viborg, Danmark

Produktrisiko og Bruksrisiko

Når du handler hos DIHC ApS, overgår risikoen for varene til deg så snart de er levert, enten du er til stede for å ta imot dem eller ikke.

Retur og Risiko

Når du sender en vare i retur, bærer du risikoen for varen frem til den er trygt mottatt av oss. Skulle varen eller emballasjen gå tapt eller bli skadet under retur, er det ditt ansvar. Det er også ditt ansvar å sørge for at varen er sikker, i riktig antall og i god stand fra det øyeblikket du mottar den, dette inkluderer nødvendig vedlikehold og sjekker. Vi tilbyr ikke kompensasjon for skader på andre objekter eller personer.

Informasjonsplikt

Avtaler (eller ordre) kan inngås på både dansk og engelsk, og disse dokumentene blir bevart av oss. Det er ikke mulig å tilgå disse dokumentene gjennom nettsiden vår på et senere tidspunkt. Ønsker du en ny kopi av avtalen sendt via e-post, ber vi deg kontakte dihc@mail.dk. Tilgang til denne informasjonen er begrenset til direktøren, bokholderen, logistikklederen, innkjøpslederen og regnskapsføreren.

Priser og Betaling

Våre priser inkluderer merverdiavgift (mva) og levering til steder hvor en lastebil har tilgang (du må selv stå for lossing, eller vi kan hjelpe til med dette). Unntatt produkter som er umiddelbart tilgjengelige fra lager, produseres de fleste av våre varer på bestilling. Dette betyr at betaling, helt eller delvis, må foretas på forhånd. For bestillinger som tar mer enn 4 uker å ferdigstille og koster over 2 000 EURO, krever vi et forskudd på 50 %. De resterende 50 % skal betales før varene lastes på lastebilen fra produksjonsanlegget eller lageret. Ved betaling med kredittkort, belastes hele beløpet ved ordreinnleggelsen. Vi er åpne for å diskutere alternative betalingsløsninger; ta gjerne kontakt for nærmere informasjon.

Godkjenninger og Sertifikater

Alle våre strømkrevende produkter er CE-sertifiserte.

Bankoplysninger for Betaling

I DIHC ApS’ webshop kan du bestille dine varer online og betale med bankoverførsel til: Sparekassen Danmark Kontonavn: DIHC ApS Kontonummer: EURO- DK2490702021012958 Husk at angive ordre-/fakturanummer i tekstfeltet ved overførslen.

Besøk Våre Nettsider